diumenge, 26 de juny del 2011

El Lleó de Sants

Juliol del 70



Fa calor... tot just han acabat les revetlles de sant Joan i sant Pere en que he gaudit de la meva primera experiència amb la pirotècnia: una caixa de bombetes i varies tires de mistos garibaldí. Han estat un premi per les notes assolides en el sisè curs de l’EGB al meu nou col·legi, els Maristes de Les Corts.

Com cada matí, enfilo Vallespir avall en direcció a la bodega dels meus tiets, a la plaça d’Osca, on m’agrada passar el matí i despatxar a la clientela. Parada obligada al mig del pont que uneix el carrer Vallespir i el de Zumalacàrregui (avui Riego), per veure passar els trens. Un cop arribo a la bodega, em poso un davantal i a treballar!!! El que més m’agrada és omplir de vi petites ampolles que porten les senyores i que anomenen petricons. Hi han set o vuit botes de diferents vins (blanc, ranci, priorat, gandesa...) i un sistema de gots mesurats per no donar de més o de menys. Quan no ve ningú, vaig cap a dintre a contemplar els ocells dels meus tiets, tota una col·lecció de canaris, periquitos, caderneres i vés a saber que més que no paren de cantar. Al pis de dalt, avui hi ha reunió: la bodega és la seu d’una associació de colomaires, sí, sí, coloms missatgers. Jo no entenc que és el que fan amb ells, però sembla ser que és una pràctica esportiva(?).

Arriba el migdia i cap a casa. Torno a creuar el pont i començo la pujada del carrer Vallespir. Un altre parada obligada: la botiga d’automòbils del senyor Febrer i el seu lleó, tot un mite al barri. Enmig dels cotxes hi ha una gàbia en la que descansa en Vicentet el lleó propietat de l’amo de la botiga. De vegades es fica dins de la gàbia i juga amb la fera, mentre els nens del barri el mirem amb una barreja de por i admiració. El senyor Febrer és campió de lluita lliure i diuen que el lleó li van regalar amb motiu d’un combat que va guanyar a un país africà fa uns quants anys. També diuen que en altre local del mateix carrer Vallespir, té una mena de zoològic on conviuen cavalls, ximpanzés i cocodrils, però jo no m’ho acabo de creure. En tot cas, el senyor Febrer és un ídol al barri: fa boxa, lluita lliure, escafandrisme i uns quants esports més i ha guanyat molt campionats en tots ells. El coneixen com “el lleó de Sants”.



En aquests dies, el senyor Febrer es presenta a unes eleccions que fan al barri per ser “concejal”. Moltes tardes, munta la gàbia a sobre d’un camió i surt a donar voltes pel barri amb el Vicentet, com no, acompanyat de tots els nens del carrer Vallespir.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada